Werknemers ervaren stress door thuisgebruik zakelijke apparatuur

D-Link’s 'Modern Life. Connected'-onderzoek toont wensen van gebruikers

01 OCTOBER 2013, AMSTERDAM
Summary
Een perfect functionerende internetverbinding is belangrijker dan ooit. Mensen vertouwen op technologie om ieder moment van de dag verbonden met het internet te zijn. Nu de grenzen tussen thuis en werk steeds meer vervagen, willen gebruikers graag thuis even snel de zakelijke email lezen of thuiswerken omdat het lekker rustig is. Alleen kan technologie niet altijd aan de verwachtingen van gebruikers voldoen.

Volgens onafhankelijk onderzoek door OnePoll onder 1500 zakelijke gebruikers en consumenten in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, gebruiken Europeanen zowel privé als zakelijk dezelfde apparatuur. Het “Modern Life. Connected” onderzoek toont aan dat 62% van de respondenten apparatuur zoals een smartphone, laptop of tablet in meer of mindere mate zowel zakelijk als privé gebruikt. 28% van de respondenten gebruikt altijd zowel zakelijk als privé dezelfde apparatuur. De helft van alle respondenten gebruikt de persoonlijke smartphone zakelijk en 45% gebruikt de persoonlijke laptop zakelijk. Minder dan een derde van de respondenten geeft aan geen persoonlijke apparaten te gebruiken om te werken.    

Nu “Bring-Your-Own-Device” steeds populairder wordt op de werkvloer, ervaren steeds meer werknemers stress om de digitale levensstijl te beheren. Bijna de helft, 44% van de ondervraagden, gaf toe dat ze de impact van het vervagen van de grenzen tussen privé en zakelijk stressvol vinden en liever duidelijke regels hebben. 15% van de respondenten geeft aan dat ze hierdoor minder persoonlijke tijd hebben en 12% geeft aan dat ze de vervaging niet erg vinden, maar niet de technologie bezit om hier mee om te gaan.

Modern Life. Connected

Uit het onderzoek blijkt dat Europeanen hoge verwachtingen hebben van de technologische mogelijkheden in de komende jaren en het beschikken over een goede internetverbinding vanzelfsprekend vinden. 

56% van de respondenten verwacht in 2020 alleen, of voornamelijk, digitale vormen van entertainment in huis te hebben. En bijna twee derde (60%) van de respondenten verwacht dat niet alleen huishoudelijke apparaten, maar bijvoorbeeld ook nutsvoorzieningen op afstand worden beheerd.

Naast de verbeteringen in verbindingssnelheden en routers, verwacht 56% van de respondenten te genieten van digitaal entertainment in hoge kwaliteit zonder netwerkproblemen. Iets meer dan de helft van de respondenten verwacht gebruik te kunnen maken van zoveel bandbreedte als dat zij nodig hebben, zonder hierover na te hoeven denken en dat het opslaan en creëren van back-ups volledig automatisch gebeurt (52%).

Dat technologie gebruikers moet helpen om bereikbaar te zijn, wordt weerspiegeld in het aankoopproces. Zowel zakelijke gebruikers als consumenten geven aan dat de volgende factoren doorslaggevend zijn voor hun aankopen: “Maakt deze aankoop mijn leven eenvoudiger?”, “Stelt deze aankoop mij in staat te doen wat ik wil doen?” en “Is deze aankoop het geld waard?”

Quotes
"Nu het tempo van deze veranderingen versnelt, verwachten consumenten en thuiswerkers dat netwerken en apparaten vanzelfsprekend voldoen aan hun wensen. Toch realiseren zij zich niet altijd dat een paar kleine veranderingen en investeringen kunnen leiden tot grote verbeteringen." Kevin Wen, President van D-Link Europe
Images
About D-Link

D-Link ontwerpt, ontwikkelt en produceert al 30 jaar Award-winnende oplossingen voor netwerken, draadloos internet, videobewaking, opslag en domotica. Als wereldleider in connectiviteit innoveert D-Link zakelijke netwerken en stellen ze bedrijven in staat om efficiënter te werken. Ook hebben ze een belangrijke rol als voorloper in de ontwikkeling van ‘Smart Home’-technologie. D-Link maakt het voor consumenten gemakkelijk en betaalbaar om hun huis te beveiligen en te automatiseren, zodat ze met behulp van hun smartphone of tablet waar ook ter wereld hun eigendommen in de gaten kunnen houden.

D-Links uitgebreide assortiment innovatieve, hoogwaardige en intuïtieve technologieën zijn beschikbaar voor zowel bedrijven als consumenten, via een wereldwijd netwerk channel- en retailpartners en dienstverleners.

Volg ons op onze sociale-mediakanalen: Facebook, Twitter en LinkedIn.

news