D-Link Europa centraliseert: Thomas von Baross benoemd tot Vice President Centraal, Noord en Oost Europa

Uitbreiding verantwoordelijkheid Von Baross naar Scandinavië en Benelux

Amsterdam, Nederland, 12 mei 2016 — D-Link, de toonaangevende leverancier van netwerk-, domotica- en videobeveiligingsoplossingen, heeft haar organisatie in Europa gecentraliseerd en de focus gelegd op twee grote afzetgebieden. Het bedrijf heeft de Duitser Thomas von Baross met onmiddellijke ingang als Vice President Centraal-, Noord- en Oost-Europa aangesteld. Als gevolg daarvan overziet de 53-jarige Von Baross alle D-Link operaties in de Benelux-landen, evenals Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen - in aanvulling op de Centraal- en Oost-Europese landen waar hij al verantwoordelijk voor was. Met deze nieuwe koers is D-Link in staat om sneller en flexibel de Europese markten te kunnen bedienen en daarmee de invloed van het bedrijf in Europa consequent uit te breiden.

Vergroting efficiëntie van de Europese organisatie

Thomas von Baross neemt de verantwoordelijkheid voor de Scandinavische en Benelux-landen over van Mats Brager, die na 20 jaar zijn positie heeft afgestaan en de organisatie heeft verlaten. Stefano Nordio, Vice President Zuid-Europa & UKI, blijft verantwoordelijk voor de D-Link onderneming in Zuid-Europa, Groot-Brittannië en Ierland. Thomas von Baross en Stefano Nordio rapporteren rechtstreeks aan Kevin Wen, President van D-Link Europe.

 

"Herstructurering stelt ons in staat om onze besluitvorming te stroomlijnen, onze krachten te bundelen en de efficiëntie van onze organisatie te verhogen. Het doel is om ons in een uitstekende positie brengen in groeisectoren zoals smart home, IP-videobewaking en slimme zakelijke oplossingen en ons marktsucces in Europa te blijven ontwikkelen in de consumenten-, zakelijke en servicesector", zegt Kevin Wen.

"Ik ben zeer verheugd over het vertrouwen dat in mij is gesteld. Samen met mijn team zal ik trachten de rol van D-Link als toonaangevende IP-onderneming in alle verkoopkanalen resoluut te versterken. We richten ons op het succes van D-Link in de retail, e-tail en zakelijke markt, en de ontwikkeling van nieuwe marktpotentieel," legt Thomas von Baross uit.

 

20 jaar ervaring in de ICT-markt 20

Thomas von Baross heeft zo’n 20 jaar ervaring in de ICT-industrie waarvan 11 jaar voor D-Link. Hij werd Managing Director van D-Link (Deutschland) GmbH in 2005 en Vice President Centraal- en Oost-Europa in 2010. In aanvulling op Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, was hij ook verantwoordelijk voor Bulgarije, Polen, Roemenië, Slowakije, Tsjechië en Hongarije.

 

Na zijn eerste sales- en managementposities in de handel- en dienstverleningssector werd Von Baross salesmanager in de ICT-industrie in 1997. Hij werd in 2000 lid van het Europese managementteam van Tiscali en was verantwoordelijk voor de introductie van B2B producten en platforms op alle Europese Tiscali-sites. In oktober 2002 trad Von Baross toe tot Bintec AG, waar hij in eerste instantie de verantwoordelijkheid voor salesmanagement droeg en drie maanden later het beheer van het bedrijf overnam. Onder zijn leiding maakte Bintec een succesvolle turnaround en keerde het bedrijf terug naar winstgevendheid. Na de overname van het bedrijf door Funkwerk AG in 2003 werd Von Baross Managing Director en Chief Sales Officer van Funkwerk Enterprise Communications GmbH, om vervolgens voor D-Link te gaan werken.

Download PDF
Download PDF
Over D-Link

D-Link ontwerpt, ontwikkelt en produceert al 30 jaar Award-winnende oplossingen voor netwerken, draadloos internet, videobewaking, opslag en domotica. Als wereldleider in connectiviteit innoveert D-Link zakelijke netwerken en stellen ze bedrijven in staat om efficiënter te werken. Ook hebben ze een belangrijke rol als voorloper in de ontwikkeling van ‘Smart Home’-technologie. D-Link maakt het voor consumenten gemakkelijk en betaalbaar om hun huis te beveiligen en te automatiseren, zodat ze met behulp van hun smartphone of tablet waar ook ter wereld hun eigendommen in de gaten kunnen houden.

D-Links uitgebreide assortiment innovatieve, hoogwaardige en intuïtieve technologieën zijn beschikbaar voor zowel bedrijven als consumenten, via een wereldwijd netwerk channel- en retailpartners en dienstverleners.

Volg ons op onze sociale-mediakanalen: Facebook, Twitter en LinkedIn.